Ahoj,
expeirmentuji s VRay. Mám jednoduchou scénu s oknem, kterému jsem nastavil odrazivost (Reflection layer).
Před oknem mám 2D face-me strom (tj. strom se natáčí podle pohledu kamery).
Když scénu vyrenderuji, od určitého úhlu se mi deformuje odraz stromu v okně (není tam pak vidět strom, ale spíše tenká linka odpovídající plochému 2D obrázku).
Logicky vzato je to způsobeno tím, že vRay převezme aktuální rozpoložení scény, kde 2D strom je správně natočen vzhledem k pozorovateli (kameře), ale již je špatně natočen vzhledem k úhlu odrazu od okna.
Tady by bylo vhodné, kdyby pro odraz VRay vyrenderoval 2D face-me objekt znovu pro úhel odrazu.
Je to ovšem možné? Neznáte někdo nějaký workaround?
Odraz ve skle "face-me" objektů
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned 02. led 2011 16:00:39
Re: Odraz ve skle "face-me" objektů
čau vizualizace exteriéru nedělám, ale přesto se pokusím o nějakou tu radu..zkus nahrát o enviromentalu HDRi mapu nějaký přírody, ve skle by měl být jen slabej odlesk okolí, né uplně přesně odlesk stromu jako v zrcadle. nebo pokud máš záběr přímo na sklo a jedinej strom tak asi nejjednodušší bude dát tam 3D strom..:D
Re: Odraz ve skle "face-me" objektů
Protože nepoužívám VRay, zkusil jsem práci s odrazy ve svých rendererech. Zjistil jsem, že Podium "nevidí" komponentu, staženou z 3Dwarehouse. Většinou se stane, že komponenta je po stažení ještě jednou zabalená do další komponenty. Když jsem ji několikrát explodoval, vytvořil jsem si komponentu sám s použitím "always face camera a shadows face sun". Potom teprve ji "uviděl" i renderovací program. Výsledek vidíš na snímku, nezdá se mi, že by renderovací program měl špatně zobrazovat 2D komponentu, je-li zatržena volba "always face camera".
Re: Odraz ve skle "face-me" objektů
no taky sem to mohl zkusit než sem začal radit.. takže sem to udělal a vše vypadá ok..takže nevím, kde by mohl být problém..