Problémy při práci v SU

Odpovědět
shaula
Příspěvky: 5
Registrován: úte 24. srp 2010 13:35:17

Problémy při práci v SU

Příspěvek od shaula » úte 24. srp 2010 13:46:30

Zdravím všechny, jsem tu nová a potřebovala bych poradit se SU. Mám nainstalovánu českou verzi 6 a jsem zatím začátečník, zkouším si udělat jednoduchou vystřihovánku. V některých situacích se mi SU chová podivně a nevím proč - prosím o radu. Předem děkuji za všechny odpovědi! ;)

1. Vložím číslici jako text, při vkládání mám zaškrtnuto "vyplněný" - vloží se vyplněný takovou šedavou barvou. Pomocí plechovky barvy ho vyliju černě. Ale ouha, za chviku koukám, že už černý není... Z textu zůstala jen hrana a výplň zmizela. Vylít znovu nejde (logicky, protože výplň tam není), musím ho smazat a vložit úplně znovu. Všimla jsem si, že se to stává např. v těchto situacích: když jsem zmáčkla Ctrl+S pro uložení souboru nebo když jsem objekt text přesunula pomocí nástroje Přesun. Nestane se to u všech vložených textů najednou, jen u některých, většinou naposledy nebo předposledně vložených (ale ani to není pravidlo). Nevíte někdo, proč se to tak chová? A jak tam tu plochu znovu dostat? Jak vyplnit plochou oblast ohraničenou několika hranami?

2. Dá se nějak jednoduše zjistit, jestli objekt umístěný někde ve výšce je vodorovný? Potažmo třeba jestli jsou nějaké dva objekty (hrany) rovnoběžné?
Napadá mě jedině nakreslit na zemi objekt a od něj vést vodítko... Ale to je takové "od oka" - porovnávat, jestli vodítko sedí na hraně dílu nebo ne... Navíc jak utrefit na zemi přesnou polohu pomocného objektu tak, abych se vodítkem trefila na hranu dílu ve výšce?

3. Pomocí GlueTab jsem zkoušela rozloženým dílům přidat chlopně - ale chlopeň je strašně vysoká, má tvar přesýpacích hodin a vloží se opačným směrem, než potřebuji (ne na vnější stranu, ale dovnitř dílu a přesahuje ho až ven). Údajně je to způsobeno tím, že chlopeň je příliš široká - ale GlueTab přece neumožňuje nějaké nastavení šířky, nebo ano?