Problém se sousedním modelem

Odpovědět
doktorphlox
Příspěvky: 12
Registrován: stř 19. led 2011 11:26:51

Problém se sousedním modelem

Příspěvek od doktorphlox » stř 19. led 2011 11:42:03

Ahoj. Prosím pomoc.

Udělal jsem model/dům 1 a nahrál ho do galerie. Teď jsem udělal model/dům 2, který sousedí (je přímo nalepený) s domem 1. Ale já jsem modeloval dům 2 přímo v původním souboru modelu 1, aby mi seděli přesně vedle sebe. Potom jsem vymazal model 1 a soubor uložil pod jiným jménem. Když chci ale nahrát dům 2 tak se mi to snaží vždycky přepsat v galerii dům 1. Prosím o pomoc, protože mě to hodně zabrzdilo a neumím si pomoci. Když jsem dům 2 i s terénem překopíroval do úplně nového souboru, tak už absolutně nesedí souřadnice a můj model se ocitnul stovky kilometrů od své lokace.

Prosím o radu. Díky

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od Fery » stř 19. led 2011 11:59:36

Ta chyba je ve vymazání toho původního domu č. 1. V galerii je nahrán pod jedinečným číslem ID. Takže když jsi pod stejným číslem nahrál dům č. 2, musel být ten první dům přepsán. Pokud ti to nevadí, tak nahraj oba modely naráz, jako jeden soubor - takový dvojdomek. :) Dal jsem echo Tomáši Ovečkovi, který má přece jenom víc zkušeností s GE, poradí ti líp. ;)

doktorphlox
Příspěvky: 12
Registrován: stř 19. led 2011 11:26:51

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od doktorphlox » stř 19. led 2011 12:44:38

Díky. Včera mě to napadlo jako jediná možnost (nahrát je oba dohromady jako dvojdům), takže jsem to udělal. O tom speciálním ID vím, a právě jsem myslel zda by se ze souboru nedalo nějak vymazat. Ale když nejde, tak nejde, co se dá dělat :-) I tak díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Tomáš Ovečka
Příspěvky: 5
Registrován: pon 17. kvě 2010 9:45:15
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od Tomáš Ovečka » stř 19. led 2011 14:03:28

Je to jak píšete...ID...Nezbyde nic jiného než je nahrát najednou :-D

doktorphlox
Příspěvky: 12
Registrován: stř 19. led 2011 11:26:51

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od doktorphlox » stř 19. led 2011 14:32:59

Wow, takže kdybych potřeboval udělat řadu, já nevím 50 na sobě nalepených domů, tak je musím udělat najednou, abych je mohl nahrát, protože kdybych to neudělal, musel bych pořád dokola přepisovat ten jeden soubor. Tohle beru jako velké mínus tohohle programu. Ale moc děkuju za vaše odezvy :-)

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od Fery » stř 19. led 2011 15:24:41

Ani bych neřekl, že je to mínus... Představ si, že vymodeluješ naráz 50 domů a po nahrání ti Google sdělí, že je něco špatně. V soustavě 50 domů asi budeš marně hledat, co je blbě. Takže je jednodušší nahrát jeden a potom přidávat další a další k tomu původnímu... :) V momentu, kdy ti Google napíše, že model nebyl přijat, aspoň budeš vědět, u kterého domku jsi udělal chybu. ;)

doktorphlox
Příspěvky: 12
Registrován: stř 19. led 2011 11:26:51

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od doktorphlox » stř 19. led 2011 16:24:52

To je druhá strana mince... Tímhle stylem by trvalo roky než bych těch 50 domů měl na GE, protože trvá někdy i měsíc něž ho přidají do mapy :-(

doktorphlox
Příspěvky: 12
Registrován: stř 19. led 2011 11:26:51

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od doktorphlox » stř 19. led 2011 17:00:22

Tak jsem po několikahodinovém hledání tomu přišel na kobylku :-)

Vymazat ID je možné, a to pomocí skriptu Model ID!

Download zde:

Kód: Vybrat vše

http://sketchuptips.blogspot.com/2008/01/plugin-model-id.html
Potom stačí to Ruby Console zadat příkaz:

Kód: Vybrat vše

Sketchup.active_model.attribute_dictionaries.delete('3DWarehouse')
a můžu nový model ve starém souboru nahrát jako nový model. To jen tak pro ty, kteří by to v budoucnu hledali :-)

delfinfa
Příspěvky: 9
Registrován: stř 19. led 2011 12:10:57

Re: Problém se sousedním modelem

Příspěvek od delfinfa » sob 22. led 2011 17:28:47

No mně se stalo, že mi vrátili model právě kvůli tomu, že to byly dva baráky nalepené na sobě (paneláky do pravého úhlu) takže jsem to kvůli ID vyřešil tak, že jsem si z toho původního souboru skopíroval jen geometrii jednoho a nahrál a pak do dalšího jsem nakopíroval geometrii druhého...a to už prošlo. Byla to čistě geometrii bez terénu.
Na ten plugin ale mrknu.

Odpovědět