Bitmapový obrázek - převod na plochy
- BenediktVX
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv 21. říj 2010 17:36:16
Bitmapový obrázek - převod na plochy
Se SU teprve začínám. Potřebuji radu. Chci si udělat jednoduchý 3D model vlajky.
Mám bitmapový obrázek obsahující několik barev, složený z jednobarevných ploch a např. černé siluety lva. Moje představa je naimportovat do výchozí roviny tento obrázek a pak moct vždy plochu ohraničenou jednou barvou převézt na uzavřenou plochu (a pak ji moct vytáhnout do prostoru).
Je na to nějaký plugin - tj. převod bitmapového obrázku na uzavřené plochy podle barev? Nebo to musím otrocky po jednotlivých prvcích obkreslovat?
Díky za rady a jiné tipy
Mám bitmapový obrázek obsahující několik barev, složený z jednobarevných ploch a např. černé siluety lva. Moje představa je naimportovat do výchozí roviny tento obrázek a pak moct vždy plochu ohraničenou jednou barvou převézt na uzavřenou plochu (a pak ji moct vytáhnout do prostoru).
Je na to nějaký plugin - tj. převod bitmapového obrázku na uzavřené plochy podle barev? Nebo to musím otrocky po jednotlivých prvcích obkreslovat?
Díky za rady a jiné tipy
- BenediktVX
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv 21. říj 2010 17:36:16
Re: Bitmapový obrázek - převod na plochy
Dosavadním hledáním a čtením všeho možného jsem zatím dospěl k tomu, že takový plugin není. Jako náplast se dá použít pokus převézt bitmapu do vektoru (dxf) ještě před importem do SU. Vyzkoušel jsem na to asi 10 free utilit a výsledky žalostné. Až teprve s "Vector Magic 1.14 Portable" jsem myslím našel použitelný nástroj.
Re: Bitmapový obrázek - převod na plochy
Proč tak složitě? Pro nanesení obrázku .bmp platí stejné postupy jako pro .jpg. Vymodeluj si tvar vlajky a na pomocnou plochu naimportuj obrázek jako texturu a potom zvol "promítaná" a kapátkem ji přenes na model. (Postup je stejný jako při nanášení textury na terén - http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=141 - přečti si to celé)
- BenediktVX
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv 21. říj 2010 17:36:16
Re: Bitmapový obrázek - převod na plochy
Měl jsem na mysli jinou problematiku, něž nanesení textury. Pro názornost přikládám s tou kanadskou vlajkou. Šlo mi hlavně o to, jak nejjednodušeji udělat např. z toho javorového listu ohraničenou plochu (a nemuset ji ručně obkreslovat. Ideálně jsem si představoval natáhnout do DU vlajku v bmp nebo jpg a pak moct kliknout na jednobarevnou plochu (např ten javorový list) a SU by ho převedl na ohraničenou plochu k možnosti vytažení.
Ta utilita Vector Magic je kouzelník, za pár vteřin do vektoru dxf, import do SU a plugin Make Faces 1.4 - šup šup že všeho plochy. Ta 3D vlajka Kanady je tímto postupem otázka 2 minut.
Ta utilita Vector Magic je kouzelník, za pár vteřin do vektoru dxf, import do SU a plugin Make Faces 1.4 - šup šup že všeho plochy. Ta 3D vlajka Kanady je tímto postupem otázka 2 minut.
- BenediktVX
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv 21. říj 2010 17:36:16
Re: Bitmapový obrázek - převod na plochy
Prapůvodně mi šlo o 3D skicu, což jsem vůbec nevěřil, že na to něco najdu - a to mě SU ve finále naprosto učaroval. Je to bomba soft
Re: Bitmapový obrázek - převod na plochy
Dal jsem si práci s hledáním softwaru, který by byl zdarma a našel jsem . Jmenuje se to "Inkscape 0.48" a je zdarma ke stažení na adrese http://www.inkscape.org.
Píší o něm:
A navíc je česky
Píší o něm:
Vyzkoušel jsem si na něm trasování a je to srovnatelné s Vector Magic - (který ostatně není zdarma). Proto si myslím, že Inkscape je pro nás využitelnějšíInkscape je open source vektorový grafický editor, schopnostmi podobný programům jako Illustrator, Freehand, CorelDraw, nebo Xara X a to za použití W3C standardu škálovatelné vektorové grafiky (SVG). Mezi podporované SVG schopnosti patří tvary, cesty, text, značky, klonování, průhlednost, změna velikosti, barevné přechody, vzorky a seskupování. Inkscape také podporuje Creative Commons meta-data, editování uzlů, vrstvy, komplexní operace s křivkami, trasování bitmap, text na křivce, přímé editování XML a mnohem více. Inkscape je schopno importovat formáty jako JPEG, PNG, TIFF a další. Také může exportovat PNG stejně jako mnoho vektorových formátů - (i dxf).
Hlavním cílem je vytvořit silný a schopný nástroj na kreslení plně kompatibilní s XML, SVG a CSS standardy. Také se snažíme pomocí otevřeného a komunitně orientovaného vývoje udržovat stále narůstající skupinu uživatelů a vývojářů.
A navíc je česky