Jak postupovat? Vytvořte jeden chlup, vytvořte z něj komponentu a nakopírujte jej na pomocnou rovinu - obr. 1 - 3. Tuto rovinu i s chlupy umístěte nad terén. Z terénu, kam jej chcete spustit vytvořte taky komponentu. Pomocnou rovinu smažte (obr. 4). Označte všechny chlupy a v plovoucí nabídce vyvolané pravým tlačítkem myši aktivujte pluginu "SmartDrop at intersection" (obr. 5). Nakonec odstraňte přebytečné komponenty a vodící čáry (obr. 6). (Mimochodem, máte v menu "Okno", "Předvolby", "Klávesové zkratky" u "Upravit" - "odstranit vodítka" přiřazeno písmeno "D"? No, já jenom abyste ty čáry neodstraňovali po jedné. ) Další využití této pluginy určitě vymyslíte sami. Poznámka: to že píšu o chlupech neznamená, že máte modelovat jenom chlupy, mám tím na mysli samozřejmě vytvořené komponenty.
SmartDrop
SmartDrop
"Dědo, udělej mi chlupatou housenku", řekla mi 8 letá vnučka. Copak o to, housenka nebyla problém, ale ty chlupy...Naštěstí jsem si vzpomněl, že když jsem hledal na netu pluginu "Drop", zahlédl jsem i Smart drop at intersection... Původně jsem nevěděl, k čemu bych ji využil, ale teď se náramně hodila. Ono totiž, když chcete spustit např. stromy na nerovný terén, nevypadá přirozeně, když všechny rostou kolmo na terén, to je lepší plugina "Drop". Ale na chlupy na housence to bylo to pravé.
Jak postupovat? Vytvořte jeden chlup, vytvořte z něj komponentu a nakopírujte jej na pomocnou rovinu - obr. 1 - 3. Tuto rovinu i s chlupy umístěte nad terén. Z terénu, kam jej chcete spustit vytvořte taky komponentu. Pomocnou rovinu smažte (obr. 4). Označte všechny chlupy a v plovoucí nabídce vyvolané pravým tlačítkem myši aktivujte pluginu "SmartDrop at intersection" (obr. 5). Nakonec odstraňte přebytečné komponenty a vodící čáry (obr. 6). (Mimochodem, máte v menu "Okno", "Předvolby", "Klávesové zkratky" u "Upravit" - "odstranit vodítka" přiřazeno písmeno "D"? No, já jenom abyste ty čáry neodstraňovali po jedné. ) Další využití této pluginy určitě vymyslíte sami. Poznámka: to že píšu o chlupech neznamená, že máte modelovat jenom chlupy, mám tím na mysli samozřejmě vytvořené komponenty.
Jak postupovat? Vytvořte jeden chlup, vytvořte z něj komponentu a nakopírujte jej na pomocnou rovinu - obr. 1 - 3. Tuto rovinu i s chlupy umístěte nad terén. Z terénu, kam jej chcete spustit vytvořte taky komponentu. Pomocnou rovinu smažte (obr. 4). Označte všechny chlupy a v plovoucí nabídce vyvolané pravým tlačítkem myši aktivujte pluginu "SmartDrop at intersection" (obr. 5). Nakonec odstraňte přebytečné komponenty a vodící čáry (obr. 6). (Mimochodem, máte v menu "Okno", "Předvolby", "Klávesové zkratky" u "Upravit" - "odstranit vodítka" přiřazeno písmeno "D"? No, já jenom abyste ty čáry neodstraňovali po jedné. ) Další využití této pluginy určitě vymyslíte sami. Poznámka: to že píšu o chlupech neznamená, že máte modelovat jenom chlupy, mám tím na mysli samozřejmě vytvořené komponenty.