Vertex Tool

O drobných doplňcích pro Google SketchUp

Vertex Tool

Příspěvekod Kula v stř 01. zář 2010 19:49:41

Vertex tool - placený plugin pro lepší práci s terénem

http://www.youtube.com/watch?v=yoMyjEzH ... r_embedded

Sháním nástroj pro dobrou praci s terénem protože Sandbox není to pravé ořechové. Narazil jsem na Vertex Tool a myslím, že stojí zato se podělit. http://www.thomthom.net/software/vertex_tools/
Škoda 20$, ale pokud někdo zvás nezná nějakou rozumnou alternativu zdarma, zainvestuju.
Kula
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 01. zář 2010 18:44:07

Re: Vertex Tool

Příspěvekod Fery v čtv 02. zář 2010 7:17:45

Hmm, alternativ zdarma je myslím celá řada. Záleží na tom, jak často a k čemu modelování terénu potřebuješ, aby se ti vyplatilo vůbec nějakou pluginu shánět. Pokud modeluješ terén jen tak podle oka, ani pluginu přece nepotřebuješ. Stačí použít nástroje SU.
Nástroj "posun - move" ve spojení s klávesou "alt" dokáže označenou plochu taky zvednout. No a "guma" s klávesou "ctrl" plochy vyhladí.

ScreenShot006.jpg


Samozřejmě můžeš použít i pluginy jako např. Sculptur Tools nebo i Curviloft. A na vytváření vertexů (bodů) by mohla být dobrá plugina Triangulate faces nebo Triangulate selected.
Třeba někdo bude mít jiný názor, ale pokud nemodeluješ terény jak na běžícím pásu, přemýšlel bych raději o jiném postupu vytvoření, než vyhodit 20$ za něco, co nebudeš potřebovat nějak často.
Fery
 
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10

Re: Vertex Tool

Příspěvekod Kula v sob 04. zář 2010 18:38:17

Používám SU pro modelování herního obsahu. V současné době pracuju na autobusovém simulátoru. Používám, respektive rád bych používal, venkovske prostředí. To znamená velké zvlněné plochy polí, mezi nimiž vede silnice, horská stoupání a serpentýny, použití řek atd atd.
Je to práce po večerech a dělám to mezi jinou prací. Dlouho jsem to měl ve fázi příprav. Měl jsem zezačátku problémy se silnicí, když mělo docházet ke stoupání a zatáčení. To vyřešil nástroj KeepAndFollow, který tu už jak jsem koukal všichni znáte.

Obrázek
Obrázek

na těchto screenech se moc nesoustřeďte na to, proč ten terén je tak divný. Čím by bylo lepší tvořit takový terén? Viděl jsem, že jedna kapitola té české publikace o SU obsahuje pasáž o tvorbě z vrstevnic. Myslíte, že je to věc praktikovatelná? A nebo měl bych dříve tvořit terén a poté až silnici? Teď to dělám opačně, příjde mi snažší pro výrobu nejdříve vytvořit silnici a podle ní teprve dotvořit terén.

Pluginy co jsem tu dostal doporučené otestuju. A terén jak na běžícím páse asi trochu dělat budu. Bude to minimálně 10-15% výplň celého prostředí hry.
Kula
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 01. zář 2010 18:44:07

Re: Vertex Tool

Příspěvekod Fery v sob 04. zář 2010 20:03:33

Pokud ti nevyhovuje přímo Sandbox Tool, mohly by tě zajímat instruktážní videa firmy "Concept3D" na YouTube. Jmenuje se to "Landscape and Sketchup working with Contours" a má to 5 dílů (part 1 - 5). Popisuje to tvorbu terénu z vrstevnic na mapě.
Dokonce mi napadá, že kdybys tuto techniku použil, tak promítnutím leteckého snímku na vytvořený terén bys dostal dost věrný model terénu i s řekami, silnicemi a jinými objekty na snímku zobrazenými. Respektive bys měl dost věrný podklad pro modelování dalších objektů.
Děláš zajímavou věc, tvoje zkušenosti se určitě budou hodit naší komunitě. Jen tě prosím, pro větší přehlednost při nahrávání obrázku nepoužívej funkci "img", ale pod příspěvkem najdeš tlačítko "Příloha", kterým můžeš obrázek nahrát a vložit do příspěvku. Nejlépe zmenšený na 800 x 600 bodů. Kliknutím na obrázek se tento zvětší v novém okně.
Fery
 
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10


Zpět na Pluginy (doplňky)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron