Lesky - reflect

Použití rendereru Podium
Odpovědět
Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Lesky - reflect

Příspěvek od Fery » pát 19. bře 2010 5:32:53

Jak už jsem napsal v úvodu, každý materiál má jinou schopnost odrážet světlo. Říká se tomu radiosita a je to na dlouhé pojednání. Pro naše potřeby bude muset stačit, když se naučíme dívat kolem sebe, jak se co leskne. Takže koberec asi nijak a chromovaný kov hodně, matné dřevo míň než lakované a zrezivělý materiál jinak než zrcadlo.
K ovládání lesku materiálu slouží v Podiu jezdec "Reflect". Označíte plochu a jezdcem "Reflect" přidělíte hodnotu lesku. Upozorňuji ještě jednou, že musíte označit plochu!!!!. Pokud máte model sloučený do skupiny nebo komponenty, musíte jej holt rozkliknout. S lesky to moc nepřehánějte, snažte se o přirozenost. Experimentujte!!! Výsledek za to stojí.
Mimochodem, kamarád se mě ptal, jak jsem dosáhl chromovaného vzhledu, že on nemůže najít žádnou chromovanou texturu. Odpověděl jsem mu, že jsem žádnou texturu nehledal, stačilo použít na chromovanou konvici šedou barvu a pohrát si s osvětlením a s jezdcem "Reflect".
pokus s leskem.jpg
pokus s lesky

Odpovědět