Omni Lights

Použití rendereru Podium

Omni Lights

Příspěvekod Fery v čtv 18. bře 2010 2:05:36

Když v roce 1878 Edison vynalezl žárovku, použil nejprve uhlíkové vlákno. Nemělo ale při hoření dlouhou životnost. Teprve později, v roce 1909 se žárovka dostala k wolframovému vláknu, které vydrželo spoustu hodin. No a toto vlákno je pro nás důležité, to je ten emitor světla. Je to totiž to, co Podium nazývá "Omni světlem" (Omni Lights). Je to v podstatě jakýkoliv objekt, ze kterého vytvoříte skupinu a ke kterému přiřadíte jezdcem "Light" světelnou hodnotu. Je zbytečné tvořit složitý tvar Omni světla, protože tento tvar stejně nebude vidět. Uvidíte jenom záři nebo světelnou kouli. Emitorem světla může být i úsečka, jenom ji musíte označit a v menu "Úpravy" kliknout na "vytvořit skupinu". Na obr. 1 vidíte, že jsem v zářivce jako Omni světlo použil úsečku, po které jsem protahoval kruh, abych dostal něco jako zářivku.
základ-model.jpg
obr. 1 - základní model

Vzniklý válec jsem obarvil bílou barvou a nastavil jsem asi 90% neprůhlednost. Na skupinu (úsečku) jsem vyzkoušel 3 nastavení svítivosti, na obr. 2 je omni-4, na obr. 3 je omni-15 a na obr. 4 je omni-50. Sami dokážete vybrat tu správnou svítivost.
omni-4.jpg
obr. 2 - omni 4

omni-15.jpg
obr. 3 - omni 15

omni-50.jpg
obr. 4 - omni 50

Pokud skupinu ze které děláte omni světlo obarvíte, dostanete barevné světlo. Musíte obarvit celou skupinu, ne plochy. Zkontrolujete si to tak, že skupinu označíte a v menu "okno" kliknete na "informace o entitě". V plovoucí nabídce můžete editovat. Pozor!!! Jakmile jednou uděláte omni světlo, bude vidět (matně svítit) i když bude mít hodnotu nula. Pokud budete chtít zhasnout, musíte holt omni světlo smazat.

Fery
 
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10

Zpět na Podium

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron