Stránka 1 z 1

světlo LEM

Napsal: úte 29. bře 2011 9:01:23
od Fery
Úplně jsem se zapomněl zmínit o nejjednodušším druhu světla. Světlo, které vyzařuje z nějakého materiálu se nazývá LEM - light emitting material. Dosáhnete toho tak, že plochu s materiálem (barvou) označíte a přidělíte jí nějakou hodnotu "light". Plocha potom bude zářit. Například světelný panel na stropě nebo na stěně je efektní. Také na zářivkách se dobře využije. A samozřejmě se tak dají prosvětlovat místnosti - simulovat radiositu. ;)
Tady je důležité, abyste světelnou hodnotu přidělovali lícové straně plochy. Jinak by plocha byla černá - viz obrázek dole. Vlevo je červeně označena rubová strana plochy a to je špatně, vpravo je plocha správně převrácena a proto červeně září.
nastavení.jpg
stropu je přidělena červená barva a světelná hodnota "light 15"
20110329083500_8s-tile.jpg
vlevo je nabarvena rubová strana plochy, vpravo je správně lícová strana plochy

Re: světlo LEM

Napsal: úte 14. čer 2011 7:13:42
od Remby
Omlouvám se jestli se teď zeptám na úplnou blbost. Ale jak mohu označit rub a líc plochy? Přeci vždy se mi po označení plochy označí celá. takže mi LEM osvětlení nějak nejde :(

Re: světlo LEM

Napsal: úte 14. čer 2011 9:10:02
od Fery
Jestliže si namaluješ čtverec nebo jakoukoliv jinou plochu, tak je jedna strana světlejší a druhá tmavší. Ta světlá je lícová strana a jenom na ní funguje světlo LEM. Takže pokud máš plochy převráceny - např. uvnitř krychle (pokoje), musíš použít pravé tlačítko myši a kliknout na "reverse faces".
Mimochodem, jestliže na plochu klikneš jednou, označí se jen ta jedna plocha, když klikneš dvakrát, označí se plocha a hrany a když klikneš třikrát, označí se objekt celý. To jsou základy. ;)