Úplně jsem se zapomněl zmínit o nejjednodušším druhu světla. Světlo, které vyzařuje z nějakého materiálu se nazývá LEM - light emitting material. Dosáhnete toho tak, že plochu s materiálem (barvou) označíte a přidělíte jí nějakou hodnotu "light". Plocha potom bude zářit. Například světelný panel na stropě nebo na stěně je efektní. Také na zářivkách se dobře využije. A samozřejmě se tak dají prosvětlovat místnosti - simulovat radiositu.
Tady je důležité, abyste světelnou hodnotu přidělovali lícové straně plochy. Jinak by plocha byla černá - viz obrázek dole. Vlevo je červeně označena rubová strana plochy a to je špatně, vpravo je plocha správně převrácena a proto červeně září.
stropu je přidělena červená barva a světelná hodnota "light 15"
vlevo je nabarvena rubová strana plochy, vpravo je správně lícová strana plochy
Omlouvám se jestli se teď zeptám na úplnou blbost. Ale jak mohu označit rub a líc plochy? Přeci vždy se mi po označení plochy označí celá. takže mi LEM osvětlení nějak nejde
Jestliže si namaluješ čtverec nebo jakoukoliv jinou plochu, tak je jedna strana světlejší a druhá tmavší. Ta světlá je lícová strana a jenom na ní funguje světlo LEM. Takže pokud máš plochy převráceny - např. uvnitř krychle (pokoje), musíš použít pravé tlačítko myši a kliknout na "reverse faces".
Mimochodem, jestliže na plochu klikneš jednou, označí se jen ta jedna plocha, když klikneš dvakrát, označí se plocha a hrany a když klikneš třikrát, označí se objekt celý. To jsou základy.