Stránka 1 z 2

Vnořený terén

Napsal: stř 05. kvě 2010 23:06:52
od dala99
Marně hledám nějakou odpověď na možnost úpravy terénu a jeho umístění do Google Earth.
Jedná se mi přímo o "vnoření" terénu na typu "propast". Setkal se někdo již s tímto ? Nechci to řešit pouze texturou.
Díky

Re: Vnořený terén

Napsal: čtv 06. kvě 2010 6:47:31
od Fery
Ano, je to problém. Mapy v Google Earth jsou samozřejmě rovinné a nejde do nich "vykopat" jáma. Osobně jsem se s tímto problémem setkal u jedné z mých vymodelovaných chat, když u ní byly schody do sklípku pod úrovní terénu. Na netu jsem našel diskuzi na toto téma, ve které se jako návod uvádí, že v tomto případě je nejjednodušší vymodelovat zvýšený terén kolem objektu s potřebnou prohlubní. Je ovšem potřeba dbát na to, aby vymodelovaný terén nezasáhl do okolí takovým způsobem, že by znemožnil jiným uživatelům modelovat budovy v okolí. Což může být velký problém, má-li terén vypadat přirozeně a přitom mít požadovanou hloubku. Ono je asi mírný rozdíl mezi sklípkem s pěti schody a propastí Macocha. :D Nakoukni do tipů a triků pro modelování ve SketchUpu pro Google Earth na této adrese: http://forums.sketchucation.com/viewtop ... 71&t=18180

Re: Vnořený terén

Napsal: úte 11. kvě 2010 15:01:00
od dala99
to Fery : díky, alespoň jsem se ujistil, že je to marný. Zvyšovat terén i kvůli "5-ti schodům" raděj nebudu - pokud to pak budeme dělat všichni, tak to nebude mapa ale oranisko :lol:

Re: Vnořený terén

Napsal: úte 11. kvě 2010 15:18:32
od Fery
Hahaha, možná, že by nebylo od věci trochu ten Earth "zplastičnit". Záleží na tom, co chceš zobrazit. Myslím, že i naznačení hloubky by mohlo stačit. Zkus přiložit obrázek, ať máme představu, co děláš.
google earth.jpg

Re: Vnořený terén

Napsal: úte 11. kvě 2010 16:15:06
od Joanna_JL
A použil jste po načtení mapy z GoogleEarth do SketchUpu přepínač terénu? Macochu vám to tam asi nevyhloubí, ale přece jen dostanete zvlněný odpovídající terén aspoň přibližně... jinak by asi bylo opravdu potřeba použít dostatečně hustou síť pro modelování terénu a zvlnit ho ručně. Nevím, na jakém rozsahu terénu pracujete, takže těžko poradit přesně, co bude vhodnější.

Re: Vnořený terén

Napsal: stř 12. kvě 2010 11:36:12
od dala99
Díky všem za rady. Tak už jsem to nějak spáchal a čekám na schválení - je to můj první model v tomto programu, tak si nedělám nějaký iluze, že to bude hned napoprvé OK.
Budova už je umístěná zde, jen čeká na schválení : http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

To Fery : až pojedu okolo na kole, tak se u tebe v penzionku stavím na panáka ;) - jen nevím to prokletý heslo :lol:

PS: jak dlouho trvá schválení ? Jakou s tím kdo máte zkušenost ?

Re: Vnořený terén

Napsal: stř 12. kvě 2010 18:24:43
od Fery
Tak jsem mrknul na tvůj model a zrovna jsem si jej stáhnul do svého Earthu. Držím ti palce při schvalování; jak jsem na tom byl já, si můžeš přečíst nahoře. :-) Revize trvá asi týden a když to projde, tak se to objeví v galerii. (Tedy já už tak dlouho čekám, třeba to bude ještě dýl). Nenechej se odradit, když to napoprvé neprojde. Umístěný to máš přesně a vypadá to dobře. :-)
Tak až pojedeš kolem s kolem :-) tak se opravdu zastav. Třeba budeme slavit oba. :D
PS: myslím, že zvyšování terénu se zase až tak bát nemusíme, když to bude potřeba, tak to bude potřeba. Podívej se na fotku s chrámem v Abú Simbelu, jakýpak cavyky :-)
Abú Simbel.jpg

Re: Vnořený terén

Napsal: čtv 20. kvě 2010 11:23:50
od Tomáš Ovečka
Hoj
Nahrání a schválení do Google Earth, trvá jak kdy. Jednou je to měsíc jindy třeba 14 dní. Poslední model základní školy my schválili za necelých 14 dní.
Jinak. Koukal jsem na model paneláku s orlovnou. A jestli můžu pár poznámek :-)
Panelák vypadá v pohodě, až na textury na střeše. Chtělo by je trochu zvětšit, aby nebylo vidět, jak se opakují. Nevypadá to moc hezky.
A ta orlovna se mi zdá nějaká podivná. Hlavně ty střešní okna by měly 1,3m x 2,6 m. To okno má tak 0,75x1,2m. Což se mi zdá jako blbost :-) zmenšit ! Proporčně se mi nelíbí ani okna na tý dlouhý straně. Jsou moc velký. 2,7 x 3 m mi příjde nereálný. Ale třeba to tak je nevím. Každopádně pracuju jako projektant, tak mě tyhle věci praští hned do oka ;)
Lepší je textury nejdříve upravit v nějakým editoru photoshop nejlépe. Zmenšit na rozumnou úroveň. Používání textur přímo s fotek je na prd a nedosáhnete toho správného výsledku :-)

Ukázka textur je třeba na modelu http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... be3c8c6f14 neříkám, že to vypadá úžasně, jsou daleko lepší modely, ale textury mají srovnanou perspektivu a třeba textura přístavby s nápisem je složena si z 8 fotek.

To jen tak pro inspiraci

Re: Vnořený terén

Napsal: pát 21. kvě 2010 13:59:42
od Joanna_JL
Zdravím,
co se týče proporcí, je docela fajn tam, kde to jde, použít funkci Foto/Model, nebo aspoň možnost úpravy obrázku jako textury a jeho narovnání na model v reálných rozměrech. U modelu z fotografie jsou proporce stopro zaručené a celý model pak není problém zkalibrovat. A samozřejmě jde zkombinovat celý objekt z více fotografií, jen je dobré, aby každá zabírala aspoň jednu celou stěnu - ale to spíš pro modely, které chcete dál zpracovávat. Pro modely do GE je asi lepší použít fotku fasády jako texturu a narovnat ji. Jde to i ze Street View, ale tam jsou obvykle domy zakryté stromy a podobnými záležitostmi, případně není moc možné se na ně podívat z dostatečné vzdálenosti... :(

Re: Vnořený terén

Napsal: pát 21. kvě 2010 23:23:43
od dala99
Hurá - tak dnes ráno byl model přiřazen do vrstvy 3D a kolem poledne i do aplikace GE.
Je to moje první 3D budova, tak se budu snažit ostatní nekazit a tuto opravit co nejdříve.
Je pravdou, že některé věci jsem skutečně neproměřoval a bral "podle oka".

Jedna z priorit pro mne byla vyretušovat vyfocené stromy, protože po shlédnutí pár modelů v GE jsem si řekl, že takto určitě ne. Stejně jako "levitující" schválené modely cca 1-2m nad zemí a stejné textury na 5-ti panelákách za sebou (stejný župan s trenkama na pomalu všech balkonech a pod.).Teda, snad neměli všichni stejnej vkus a čas pověsit prádlo :lol: . Modely umístěné v terénu mimo obrys atd.... a v nekonečnu všech věcí, jestli se tam vůbec nějak dostanu a kolikrát budu muset model opravovat :(

To Tomáš Ovečka :

Ty střešní okna jsem fakt trochu přepísk, budu muset častěji používat metr - alespoň ve SketchUp-u ;)
I ta přední strana Orlovny se mi natáhla a vím, že pravý roh mi utekl trochu výš, než jsem chtěl. Myslím si, že se musela natáhnou textura (asi to bude tím, že jsem to narychlo spojil v Zoneru a proto to "rybí oko", ale nejsem si jist - při opravě modelu to zjistím). Je to tělocvična, ty okna jsou větší - asi fakt budu musel vylézt ven a "odkrokovat" je :D

Obrázek

I když používám Photoshop i Zoner , tak nejlepšího výsledku na spojení fotek jsem našel v PTGui.

Pokud nic nebrání ve výhledu, je to OK:

Obrázek

Pokud ano , je to časově náročnější (upřímě řečeno jsem na tom taky nějak moc nezamakal):

Obrázek

I když toto téma bylo původně založeno na "vnořený terén" , děkuji všem za rady a případné podněty do další tvořivé a lepší práce ve SketchUp-u. :P

PS: A věřte mi, ten první pocit, že ten můj paneláček mi vzali a já jej vzápětí viděl v GE je nepopsatelný. Uvidím jak dál. Snad to nebude podle hesla : Když se práce daří, zcela jistě jsme něco přehlédli ;)