textura, orientacia

Co musí splňovat model zobrazitelný v Google Earth
flipaaaaa
Příspěvky: 22
Registrován: stř 02. čer 2010 22:18:28

textura, orientacia

Příspěvek od flipaaaaa » čtv 22. črc 2010 8:25:59

Zdravim, potreboval by som poradit tiez s modelami, ktore chcem exportovat do google earth.
Prestudoval som forum i internet a potreboval by som vediet, ci k modelovaniu modelu do earth potrebujes pouzit photo texturu z toho modelu, ktory modelujes??, kedze ja ho modelujem cely rucne, lebo mam len par fotiek a ofotit to nemozem a ani sa to neda, kedze je tam husty porast stromov ( kreslim kostol a kastiel - Stropkov)
Tiez som sa strtol s tym, ze sopm si stiahol zakladny podklad, okrem toho, ze ako pri kostole i kastiely bolo zobrazenie hrozne, nejak naklonene na strany a zaujimave , zetam bola ta velkost vacsia ako v skutocnosti, resp. nedalo sa to dobre vidiet kvoli zlej snimke zo satelitu.
Tiez ma zaujima, ze ked nekreslim presne podla snimky z earth, je mozne si model vo finalne j faze pootocit??
Vdaka

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Fery » čtv 22. črc 2010 10:43:51

Je samozřejmé, že se pokoušíme při modelování pro Google Earth o co největší přesnost a věrnost modelovaného objektu. Ale je taky samozřejmé, že některé fotorealistické textury toho modelu jsou pro nás nedostupné, ať už kvůli nemožnosti se k budově přiblížit nebo jinému důvodu. V takovém případě se dá uchýlit k náhradnímu řešení - textura z jiné části objektu nebo dokonce z jiného podobného objektu. Ale v každém případě se snaž o co největší věrnost modelu.
Naklonění modelů jsme tady už řešili - používáme vymodelování rovného terénu a nanesení textury na terén z Googlu Earth. Co se týká umístění modelu, to musí být vždycky přesné, protože by ti to Google nemohl přijmout do vrstvy "budovy 3D". To znamená, že model musí mít velikost a úhel pootočení přesně podle toho, co je nafoceno na leteckých snímcích v Googlu Earth a je jedno, jestli to ve správném úhlu už modeluješ nebo jestli model pootočíš dodatečně.
Na YouTube najdeš návody na práci s terénem - např. http://www.youtube.com/watch?v=eyg0b9TY ... OBzTUcUUGw

flipaaaaa
Příspěvky: 22
Registrován: stř 02. čer 2010 22:18:28

Re: textura, orientacia

Příspěvek od flipaaaaa » čtv 22. črc 2010 20:39:40

vdaka za link na youtube, vydel som ich vvela, ale nejak som nedostal odpoved co som potreboval.
Takze musim pouzit foto texturu, pri modelovani?, alebo nemusim??
Snazim sa to vsetko kreslit presne i najmensie detaily, chcem sa totiz zapisat na interierovy dizajn, aj napriek mojmu veku, tak tam je presnost dost dolezita.

Este, ked mozem, ten podklad, ktory stiahnem z earth do sketchup a tam je ta snimka na ktoru mam kreslit, zobrazena z juhu, ako keby juzna stena spadla smerom na zapad, a bola splostena, ako to mam potom nakreslit presne ked vobec nevidim podorys tej stavby na zapade a severe??
Dovolim si zaslat obrazok. Ospravedlnujem sa, ze sa tak vela pytam, ale neviem si rady a SU je srdcova zalezitost a chcem ho ovladat co najlepsie.
http://uploading.sk/obrazek/p2x8tl3/sp- ... -earth.jpg
[imghttp://uploading.sk/informace/obrazek/p2x8tl3/sp-z-google-earth.jpg][/img]

flipaaaaa
Příspěvky: 22
Registrován: stř 02. čer 2010 22:18:28

Re: textura, orientacia

Příspěvek od flipaaaaa » čtv 22. črc 2010 21:03:27

Obrázek
Obrázek

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Fery » čtv 22. črc 2010 21:24:35

Pokud se ti jižní strana zobrazila na východě, tak jsi neměl při načítání terénu z Googlu Earth nastaven sever správně. V pravém horním rohu je kompas a písmeno "N" - North - musí být nahoře. Je na to klávesová zkratka "R".
Jako pomůcku pro přesné zobrazení půdorysu budovy si dovolím navrhnout, že střecha je vždycky o něco větší než základy budovy - o kolik, zjistíš pohledem na originál budovy.
Čím víc fotorealistických textur budovy budeš mít, tím líp. Pokud ti některé chybí, pokus se je sehnat na netu, pohlednicích, knihách a podobně, když se ti to nepodaří, tak použij textury, které obsahuje SU nebo jiné prameny.
V tomto vlákně jsme už některé postupy zveřejnili, bohužel některé tipy a triky jsou v angličtině.
ScreenShot001.jpg
kompasová růžice se severem - N
ScreenShot002.jpg
kompasová růžice po použití klávesy "R"

flipaaaaa
Příspěvky: 22
Registrován: stř 02. čer 2010 22:18:28

Re: textura, orientacia

Příspěvek od flipaaaaa » pát 23. črc 2010 8:15:53

Vdaka za rady.
Asi som sa zle vyjadril.MNE SA NEZOBRAZILA JUZNA STRANA NA VYCHODE,ZOBRAZENIE JE SPRAVNE,len ta satelitna snimka je taka splostena, ze vidno, len "podory" s juhu a trocha zapadu. Mna hlavne zaujima, ze ako zistim, ci pi model, myslim podory zapadne presne do snimku, ked to na snimku nevidiet? Hlavne na tej strane co nevidiet su v reale dva vybezky zo steny, jedna pristavba z 19st. a potom zaoblenie v urcitom uhly, nakreslit to viem, lebo mam original podory, len myslite, ze mi to prijimu v google earth?
Ja si textury robim sam, alebo prisposobujem z warehouse.
Este by som potreboval vediet, mozno to sem nepatri, ked mam priamku (nesubeznu so zelenou a cervenou) a chcem nakreslit priamku niekde dalej, ktora je s tou prvou rovnobezna?

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Fery » pát 23. črc 2010 8:37:16

Pokud jsem dobře rozuměl otázce, rovnoběžnou přímku samozřejmě můžeš nakreslit s pomocí malé nápovědy SU - parallel to edge - rovnoběžná s hranou. Přímka rovnoběžná s hranou se ti zobrazí fialovou barvou.
ScreenShot004.jpg
Co se týče zobrazení půdorysu na leteckých snímcích, to nijak neovlivníme a musíme brát to co je. Jde jen o to, aby v Googlu věděli, že jde prokázat existenci budovy. Většinou se snažíme být co nejvěrohodnější. Když není pořádně vidět půdorys shora, nic se neděje, pracuj ve správném poměru a taky přidej k modelu popis a odkaz na stránky originálu, aby v Googlu poznali, že sis budovu nevymyslel :-)
Tomáš Ovečka - moderátor našeho fóra - mi jednou napsal několik bodů, jak se vypořádat s usazením modelu do terénu. Možná se to bude hodit všem:
Jinak když osazuješ model do terénu tak to dělej asi takhle

1 nejdřív z celého domu udělej komponentu, není to sice nutné, ale lépe se s tím manipuluje.
2 načti terén z google earth, ale nepřepínej ho do 3d nech ho placatý
3 zarovnej barák podle umístění v google earth
4 přepni 3d terén
5 posuň model pouze do výšky a to tak, aby nebyl nad zemí, ale ani moc zapuštěn, prostě něco mezi.
6 dotvořit terén kolem modelu.
7 texturovat terén
8 šup s tím do googlu

To je vše.

Ono když to uděláš podle 3d terénu, tak se ten dům nakloní z kopce a nebude vodorovně.

Eger
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 23. zář 2010 14:42:34

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Eger » čtv 23. zář 2010 14:53:34

Měl bych k bodům " dotvořit terén" a "otexturovat terén" dotaz. Když dotvořím terén od modelu k povrchu Google Earth vznikne polygonální síť s dejme tomu padesáti polygony. Jakým způsobem tuto síť otexturuji tak aby textura (např sejmutá z mapy skutečného stavu terénu na Google Earth) byla pouze jedna přes všechny polygony s možností dále ji upravit (natočit zvětšit/zmenšit, posunout) tak, jak je to možné při mapování jednotlivých ploch ?

Fery
Příspěvky: 441
Registrován: pon 08. bře 2010 1:30:10
Kontaktovat uživatele:

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Fery » čtv 23. zář 2010 18:46:53

Řešení je jednoduché, pomocí klávesy ctrl a gumy všechny polygony uvnitř terénu vyhlaď. Vznikne jednolitá plocha, na kterou texturu z GE lehce umístíš promítnutím. (viz instruktážní video)


Eger
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 23. zář 2010 14:42:34

Re: textura, orientacia

Příspěvek od Eger » pát 24. zář 2010 12:29:01

Všechno jsem provedl přesně dle videotutoriálu. V okamžiku kdy se snažím nalít texturu na těleso s vyhlazenými (Ctrl+guma) hranami, deformuje se mapa podle původních polygonů a výsledek je nepoužitelný. Absolutně mě nenapadá čím by to mohlo být. Může mít vliv to, že jsem texturu upravoval v Gimpu místo Photoshopu, nebo, že se to snažím pastit ve free verzi Google SketchUp 6.0 ? Nebo je ještě nějaký fígl, který jsem snad přehlídl ?

Odpovědět